tisdag 27 januari 2009

lång dag..

Mötet slutade vid 19.. oh jag är helt slut. Tog tempen när jag kom hem och den är 38,5 igen fast jag rätt så nyligen tog en ipren. Jäkla skit.. Jag har förberätt på jobbet att jag ska vara sjuk imorgon ev torsdag. Målet är att vara tillbaka ju.. Kan man komma in och jobba efter lunch?? jag mådde rätt skapligt innan mötet idag.. Men då blir jag väl hemslängd av chefen.. Mötet idag var i alla fall helt klart värt att gå på, om jag inte smittade någon vill säga. Äntligen kommer det en person med hög ställning i företaget och berättar öppet vad som kommer gälla om 1 - 1,5 år!! Äntligen!! Sen att beskedet var riktigt dåligt, OM jag får vara kvar i min lilla grupp kommer arbetet att bli väldigt väldigt trist.. Tro det eller ej men jag gillar tex fakturahantering och mina älskade lev.kontakter! Oh att någon ska ta det ifrån mig (oss) känns som ett stort nederlag. Jag kan se fördelen för hela företaget såklart men inte för mig.. Det är väl det som är viktigast?? Jag trivs riktigt bra med min chef och arbetskamrater så jag vill ju inte söka mig någon annan stans heller.. Men äntligen känns det som korten ligger på borden och någon har berättat det vi "ville" höra. Jag är förmycket av en familjeperson för att kunna flytta.. annars hade Halmstad legat bra till för tillfället. Jag har massa tankar just nu och kan ju inte gärna skriva av mig här, men ett samtal med chefen där han säger hur bra man är skulle inte skada för tillfället.. Det är något vi fick höra från flera håll idag och det var riktigt kul!! för vi gör ett jäkligt bra jobb!! Nu låter hela inlägget väldigt negativt men det kan ju faktiskt bli något bra av det hela.. Inte troligt men hoppet är väl det sista som lämnar människan??
Jag måste bara säga att vad jag vet nu kommer jag fortfarande jobba kvar i någon form ifall det låter annorlunda i mitt bloggande.
Dagen har gått väldigt långsamt fram och varje gång iprenen gick ur kroppen och jag tog en ny följt av svettningar när febern lämnade kroppen var piss. Men nu äntligen är jag hemma och ska lägga mig i soffan. Stannade till i Konsym på hemvägen och köpte apelsiner, färskpressad apelsinjuice, mjölk och vanilj yogurt. Skönt att ha det hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar