söndag 1 februari 2009

Hemma igen!

Då var jag tillbaka i Norrköping igen. Riktigt roligt har det varit! Resan upp gick bra även fast jag körde fel 1 gång när jag precis var framme men det löste jag snabbt med en U-sväng mitt i all trafik. =) Hos Cicci öppnade vi en flaska vin som jag hade med och gjorde iordning oss lite inför kvällen. Sen åkte vi ner till Söder och skulle börja uppdrag "Leta restaurang". Till en början såg det mörkt ut men vi kom in på Östgötagatan (bara det sa ju allt!) och där låg en riktig pärla, "Östgötakällaren". Där var det fullsatt och vi fick vänta i 20 min kanske på vårat bord. Stället var litet men riktigt mysigt! Priserna var helt överenskomliga. Vi tog varsin hambugertallrik och öl. Mums!! Till efterrätt beställde Cicci in glass och jag tryffel och Irish Coffee. Mumma! Sen tackade vi för oss och gick bort till Göta lejon och tog varsin cider innan det började. Komikerna var riktigt roliga!! Vi var på RAW förra året oxå och såg Björn Gustafsson bla och det är riktigt roligt! Igår var det ju Gardell och Batra som var de svenska kändisarna. Gardell tyckte jag körde lite samma skämt som jag redan sett och samma stil som han alltid gör, skämtar om Mark och sin sexuallitet tex. Men det var riktigt roligt!! Huvudnumret var faktiskt den utländska stå uparen, Gina Yashere. Hon var kanonkul!! Vet inte riktigt hur hon fick till alla sina skänt och gliringar men det gick hem! I pausen fyllde vi på våra tomma glas hos den stackars överarbetade bartendern som varken visste vad som var fram eller bak där ett tag =). Mårten Andersson gjorde även han scenframträdanden innan artisterna. Allt var över vid 1.15 och då tog vi en promenad på söder och försökte komma på något roligt att göra men till sist tog vi tunnelbanan hem till Cicci. Vi hade riktigt konstig tur på natten, för när vi kom till tunnelbanan skulle den precis gå så vi slapp att sitta och vänta, sen när vi kom fram kom det precis en buss mitt i natten som tog oss ända hem till Cicci! Så skönt! Vi slapp typ att gå nått alls. Vi låg och såg lite på film innan jag somnade. Titt som tätt vaknade jag under natten och hostade som en bäng men jag hoppas det inte störde allt förmycket. Imorse (eller vid 11) var min personliga väckarklocka Niclas framme och tyckte det var dags för oss att gå upp =). Men det var lika bra det. Cicci drog till ICA och köpte hem den mest fantastiska frukostbuffén!! Riktigt lyxigt att kunna välja och vraka på olika mackor och pålägg och äntligen, filmjölk! Vi låg och slappkollade på Körslaget och lets dance innan jag satte mig i bilen tillbaka igen.













































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar