onsdag 22 april 2009

Greenpeace och blåbärspaj

Även idag har det varit konstant fullt upp! Men det är skönt att klockan går... Jag har inte pratat med personen jag kom ihop mig med igår på hela dagen, men de övriga säger att han verkade lugn idag.. Jag ger honom en dag till =).
Avd.mötet var till en början som vanligt. Vi fick ta del av vårat resultat och även fast munnen sa en sak sa kroppsspråket ett annat... Men idag var vår inköpsdirektör nere oh kände nog att han var tvungen att hoppa in och sa med ren ärlighet (tror ja) att vi är världsbäst och allt jobb vi gör har gjort att vi fått det bästa resultatet på länge! Trots finanskris! Genast vände humöret och blev positivt. Han tog även upp Halmstad och alla rykten som går omkring oh till och med JAG började nästan se fram emot hela förändringen! Jag är nog en av dom som tänker mest på det här som ska hända hos oss (eller som säger det i alla fall) och att den här mannen fick mig att tänka i andra banon var helt otroligt. Varför kan inte han komma ner ett snäpp?? All heder åt honom och jag känner mig "nog" lite lugnare. Eller... det känns ju såklart inte lugnande att de ska anställa flera inköpare där nere, för någonstans ska de ju ta jobbet ifrån... MEN idag har jag ju lärt mig att tänka positivt.. Eller rättare sagt, inte tänka på det alls. Direktören lovade att vi har en riktigt händelserik höst framför oss och att vårat arbete kommer bli allt annat än tråkigt och monotomt när vi går in i det nya.. Så nu håller vi väl tummarna att han har rätt...
Efter jobbet åkte jag ner till stan och mötte upp med Cicci och Carina för att hämta ut förhandvisningsbiljetter till måndagens film. Sen följde Cicci med mig hem och lagade mat innan vi åkte och skjutsade Vivvi ut till landet efter hennes dans. Cicci kom med det briljanta förslaget att vi skulle inköpa lite efterrätt att ha till Grey´s!! Väldigt bra idé! Så vi köpte en blåbärspaj!! Gott gott!! Sen har vi bara slappat i soffan och svullat =).
2 ggr har det ringt på dörren hos mig idag!! Första gången var det en liten tjej som sålde majblommor, så jag köpte en liten blomma för 10 kr. Kändes som jag gjorde en god gärning! =). När vi kom hem från bilturen kom det en ung kille och sprang ifatt oss som kom från Greepeace. Cicci sågade honom direkt vid fotknölarna (så tur att jag har henne för jag hade säkert skrivit på massa). Sen gick det 5 minuter så ringde han på dörren, oh självklart skickade jag Cicci att öppna! Stackarn fick en chock men dom verkade conecta rätt bra oh nu lär han ju tro att hon bor här =). Så kommer han tillbaka lär det ju knappast vara för min skull =).
Nu ska jag försöka få min skönhetssömn!
Natti natti

2 kommentarer: