måndag 13 april 2009

Påskfirande med familjen

Eftersom jag tydligen var sen var det bara att slänga sig ut i bilen, gasa bort till Onoff för att hämta mobilen och gasa in i tvätten på Rejmes och gasa hela vägen ut till landet. Men när jag kom hem var alla helt kolugna.. Pappa mötte mig och vi (oki han) bytte mina däck. Mitt uppdrag var att (som varje gång) informera hur mycket luft det ska vara i varje däck.. Inte ett hellätt uppdrag för det stod inte i instruktionsboken.. Men till sist hittade vi (oki pappa) det vid insidan av förardörren.. Jag hittade även 2 st godingar när jag var hemma:









Min Fd bil var ren och fin och väntade på skroten.. Medan våran underbara husvagn väntade på besiktning imorgon.. Sen blev det påskmat och äggutdelning! Av Vivvi fick jag lotter, men vann inget. Av mamma fick hela familjen biljetter till "Vi på Snorkråkan" på Kråkholmen på nationaldagen! Det ska bli jätteroligt! Det är mat och show utomhus. Så vi får ju hoppas på bra väder =). Jag gillar sånna här arrangemang så ska bli jätteroligt! Mellan maten och efterrätten tog vi en sväng upp på garderoberna och hittade lite gott och blandat. Bland annat mammas betyg och lite gamla leksaker och gamla brev som jag fått när jag var liten =). Tyvärr hittade inte Vivvi några gamla kärleksbrev fast hon letade väldigt noggrant! Däremot min Backstreet boys tavla som jag gjort och min hästpärm =). Sen bar det av hem igen! Oh nu sitter jag och tittar på Harry Potter och den vises sten på 3an! Oh hade jag bränt mig igår är det inget mot var jag har gjort idag igen.. Titta här vad jag fick låna av Vivvi!! Den första Twilight boken!! Så nu känner jag bara för att hoppa ner i sängen och sträckläsa! Men nu är ju ledigheten slut och det är dags att börja jobba igen.. Inga mera soliga dagar ute på gräsmattan.. Men jag tycker jag har varit ledig i en halv evighet nu! Jag har fått massor gjort och slappat så det räcker för 2 veckor! Nu är jag redo att börja jobba igen! Oh imorgon är det kåldolmar i matsalen =). Det har varit bra 4 dagar ledigt med en mix av vänner, familj, sol, träning och avkoppling. Men 4 dagar räcker gott för att det får vara nog.. Hur ska jag klara 2 hela veckor i sommar?? Ångest redan..
Nej nu ska jag ta min kliande kropp och fortsätta se på min kära Harry =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar