söndag 26 april 2009

Shopping och lyxglass!

I väntan på att familjen skulle dyka upp gick jag ut och la mig på gräsmattan 1.5 timmar. Underbart! Men solen försvann när vi skulle börja våran promenad ner till stan och lyste med sin frånvaro resten av dagen... Agneta, Vivvi, Anton och jag har gått på stan hela eftermiddagen och letat klänningar. Agneta hittade allt som hon behövde medans Vivvi och jag körde fast eftersom vi ska ha nått ljusrosa. Anton hittade en jättefin skjorta och Håkan fick en ljusrosa slips. Lunchen intogs på Paus där det var en gamal dam med mustash som försökte sno tepåsar men blev påkommen och tillsagd =). 10 i 4 gav vi helt enkelt upp våran jakt och kommer fortsätta den på större marker i Kungliga huvudstaden på lördag. På vägen hem började det regna, men det hindrade inte oss från att göra en avstickare till Halvars! Agneta oh jag tog varsin mjukglass med vitchockladdopp!!! Riktigt lyxigt gott! Agneta däremot kallade det vardagsglass.. I väntan på att Håkan ska dyka upp satte jag ungdomarna framför Playstationet och vi tittade på!
AIK har tagit över stan med inför kvällens match. O´learys var överfullt med galna karlar som skrek och utanför stod flera poliser och övervakade. Även på vägen upp mot parken fanns det busiga killar som drygade sig och söp förfullt.
Jag har blivit retad för att jag har varit bakis idag, men nu börjar det ta sig =). Fötterna värker av all promenad så jag har mellanlandat framför serier i soffan innan duschen väntar och kanske äta något? Sen är jag ju grymt sugen att se en viss film... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar