måndag 27 april 2009

State of play och kod

Tror ni jag cyklade då?? Knappast =). När jag låst dörren ångrade jag mig direkt och gick in igen och hämtade bilnycklarna! Men jag hade inte dåligt samvete direkt. Jobbet har gått i 110 hela förmiddagen men lugnade ner sig lite mot slutet. Efter jobbet styrde jag min kosa mot stan rätt så stressad eftersom jag ville hinna med att äta nått innan bion. Nästan nere i stan (efter en del kö) kommer jag på att jag glömt mobilen på jobbet!! Dels låg den framme på skrivbordet (stöldrisk) och det är ju min väckarklocka så det var bara att vända åt andra hållet och hämta den igen.. Väldigt irriterande när man har bråttom. Men jag kom i lagom tid ändå! Fick bra platser och allt var kalas. Cicci hade varit så smart och poppad egna poppisar som jag nallade av.. =) Filmen var lite utdragen men hade sina spännande händelser.
När jag kom hem låg det ett meddelande att vi ska få kod på husen.. Undrar varför de vill ha kod på våra hus? Är det inte bara osäkra områden som har kod? Men tydligen ska vi vara konstant instängda.. Koden var rätt enkel men jag har sparat den i mobilen =). Men jag kommer ju alltid in med nyckeln. Tyvärr behövde man nyckel efter kl 20, så jag måste fortfarande gå ner och öppna för alla som vill komma hit sent om kvällen.
Jag känner mig lite trött och hängig så funderar på att lägga mig i sängen och läsa min bok =).
Den sista meningen i boken där jag är, är "Edward tog ett djup andetag och klev ut i solljuset".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar