måndag 25 maj 2009

Dagen som gått

Jobbet rullade på rätt så bra, även fast jag hellre hade tagit en semesterdag.. Men jag tog igen det efter jobbet istället =). Först när jag kom hem la jag mig på gräsmattan (ovanligt) oh lyckades att bara läsa ett kapitel i boken! Efter en timme gick jag in och kokade lite spagetti till kvällsmat innan jag gick en promenad för att möta upp Camilla! Vi tog en sväng förbi Halvars och sen den lååånga vägen runt promenaderna! Jag hade bara linne på mig oh frös inte! När jag lämnat av henne hemma hos henne hade jag fortfarande en lååång bit hem till mig att knalla. Först gick jag förbi en hel den som satt på ute serveringarna längst Kungsgatan och drack öl.. Sen tog jag svängen runt strömmen oh genom Rododendrondalen. Den är helt underbar just nu!
Nu har jag lite ont i fötterna men det har varit skönt att ha tränat lite idag! Friskis började på sommarschemat idag så nu har passen bytt både dag och tider så nu finns inga rutiner längre =).
Det var många kvinnor ute och sprang längst strömmen, kan det vara vårruset på torsdag som hägrar?? I min grupp blev det 2 st avhopp idag så jag har försökt raggat nya medlemmar.. Bla dök jag på våran nya arbetskamrat som började idag, oh hon sa ja! Men det är ju ett gyllene tillfälle att komma in i gruppen att träffa några av oss utanför jobbet.
Jag börjar känna mig lite kaffeberoende nu.. Idag på frukosten tog jag kaffe istället för te.. Sen på eftermiddagsfikat blev det ytterligare en kopp.. Men efter den fick jag huvudvärk, så det blev nog lite mycket =).
Jag måste verkligen ta tag i alla presenter som jag ska köpa.. Men vet inte när jag ska hinna det. Men än så länge har jag inget planerat för onsdagen så hoppas verkligen jag får allt gjort då.. Torsdag direkt efter jobbet skulle ju funka oxå.
Nej, nu ska jag nog besöka soffan en stund innan det är dags att sova..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar