fredag 1 maj 2009

Valborg!

Dagen gick rätt smärtfritt på jobbet... Efter 2 möten och en fredagsfika på eftermiddagen hade man ingen direkt arbetsro.. Så kl 16 gick jag hemåt. Hemma slängde jag ner kycklingspett och lite vin i en påse och slängde mig på cykeln för att åka ut till Jenny. Hon, jag, cicci oh Coffe hade litet valborgsfirande med knytis. Jättegott blev det, kycklingspett, fläskfiléspett, potatisklyftor och sallad. Tur att Coffe var på plats för alla serveringsfat var helt tomma när vi var klara =). Efter 3 glas vin snurrade det lite i mitt huvud =), och det var dags att åka ner till Folkparken och titta på eld. Lagom tills vi var på plats var det tal och sen tändes brasan till nationalsången. Talet var inte helt enkelt att höra där vi stod. Det var inte den varmaste kvällen på året heller... Så vi stod blickstilla ett bra tag och hann bli rejält nedfrusna. När man stått och tittat på brasan en stund kom fyrverkerierna igång! (Av någon märklig anledning har bilden valts att visa sig upp och ned...)
När vi fått loss fötterna från marken gick vi en sväng mellan stånden och Cicci spelade lite på chokladhjul (utan att vinna). När vi kom tillbaka till cyklarna bestämde vi oss att ta oss tillbaka till Jenny och mysa i soffan och se på film! MEN som alltid när Cicci och jag är med så måste ju kvällen ha chips.. Så vi började (kl 22) att leta efter ett lämpligt ställe att köpa chips. Vårat första stopp var Seven eleven framför ÖB, MEN de höll på att bygga om så de hade inte fått in några chips!!! Vi fortsatte jakten mot en video affär nära Jenny men den stängde mitt framför våra ögon!! Vid det här laget var händerna fastfrusna mot styret.. Så vi åkte hela långa vägen ner till Statoil vid Mc orvars OH DÄR fanns det äntligen det vi sökte!! Så vi tog 2 påsar =). Svinkallt, men helt klart värt det. Vi lyckades enas om en film oxå, Finding Neverland. Den var bra, men som vanligt tog ju jag en liten tupplur mellan varven =). Så fick inte en jättebra sammanhållning av filmen. Även fast jag var under en filt tinade jag aldrig upp... Så när vi tog på oss jackor för att ta oss hem hackade både Cicci oh jag tänder i Jennys hall! Men det gick bra att cykla! Vi tog svängen förbi strömmen och jag trodde jag skulle dö, när det blir kolsvart och jag tycker att jag ser 2 män framför oss medan Cicci får för sig att det är någon bakom. Jag är så mörkrädd så den svängen blir det aldrig mer igen!! Men så fort vi kom upp från dessa farliga trakter och kom ut på öppen gata igen var det liv och rörelse. Inte minst uppe hos mig! Tivolit i Folkets park var i full gång och en hel drös med onyktra ungdomar kom mot mig.. Jag minns hur det var för exakt 10 år sen, Då var Träff och jag uppe vid Folkets park och gick på discot där. Vi gick i 9an då.. Som jag minns det var det disco redan när det var ljust och vi höll på och dansade (nyktra måste jag tillägga för mina yngre läsare, läs Vivvi). Helt plötsligt uppenbarar sig 2 killar och den ena säger "Vaddå, ska jag bara gå fram och kyssa henne eller??" Oh tittar på mig. Nästa minne jag har av kvällen så står jag och den här killen och dansar tryckare oh han har sina händer i mina jeansfickor. Oh jag tänker på att jag har mitt busskort och alla mina pengar där, tänk om han tar det? =). Men det gjorde han inte. Mitt nästa minne är att vi alla 4 åker parisehjulet på tivolit. När vi ska skiljas åt tror jag inte vi bytte nr utan bestämde möte på stan. Peter och jag var tillsammans i 2 månader efter det =). Så man man träffa någon på Valborg på utedisco. En anledning att det tog slut kanske var det lilla faktumet att han kom från Finspång?? =) Ett helt år äldre var han oh gick på Eber. Det var jättestort då för mig i 9an som skulle börja på Eber en kort stund senare. Oh det hände för exakt 10 år sen.. När man var 16 år oh ung och dum oh nyfiken. Det var nog min bästa valborg oh hur jag fick lov att sova inne hos Träff för min stränga mamma har jag ingen aning om =).
Det var lite nostalgi från mitt liv, Träff kanske kan fylla i dom detaljerna som mitt minne sviker på. Jag antar att vi höll på och hångla konstant överallt =). Tur att hon hade Tommy att hänga med.. Vad enkelt det var på den tiden! Man pratade lite med en kille så var man såååååå kär. Jag måste precis ha blivit dumpad av Patrik då? Men han var tydligen snabbt glömd, oh väldigt kort efter det här kom henrik in i bilden. Och hela tiden så fanns Bergman med sin snygga existens.. Vad härligt det var att vara 16! Inga problem alls förutom killar =).
Nej nu väntar sängen, är man 26 orkar man inte vara vaken såhär länge!
Natti natt!

1 kommentar: