torsdag 13 augusti 2009

God morgon!

Igår var det en riktigt bra kväll i soffan! Först läste jag ut min bok, sen såg jag Greek, Gossip (som jag hade kvar på gamla boxen säsongavslutningen) och Priviliged. Oh naturgodis hade jag köpt till och tända ljus hade ja =). Oh självklart myskläder. Härligt med såna kvällar ibland. Nu blir det inga ensamma myskvällar på ett tag. Ikväll nalkas nämligen träning igen!! Igentligen har Friskis stängt den här veckan men min absoluta favvoledare ska hålla sitt pass idag som träning med nya korregrafin! Oh självklart är jag på plats! Eva fixade schemat till mig igår så nu har jag pluggat inte och lagt upp en bas för hur och när jag ska träna under hösten. Riktigt längtar till allt är igång! Jag ska köpa med mig en sallad hem från Paus för att lyxa till kvällen lite =)
Men först är det ju jobb som gäller.. Igår blev svininfluensan väldigt verklig på mitt jobb. Men vad händer om någon smittad tar en vara som ska ut till ett sjukhus, äldreboende? Vi har i alla fall vidtagit åtgärder hos oss och från och med nu kommer ja vara bacillfri. I alla fall på jobbet =).
Fast vem vet, jag kommer säkert bli så van att jag köper "sprit" och har med mig i handväskan hela tiden och gnider händerna i.
Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. vaddå svininfluensan på jobbet?! :O Hjälper det att man inte blir smittat om man har såndär handsprit hela tiden?

    SvaraRadera
  2. Vi ska visst bli vaccinerade via jobbet har jag hört något om. Du måste berätta mer om det här! Handsprit är ju min vän, borde finnas i allas handväskor ;)

    SvaraRadera
  3. jag tycker ju den här influensan är på tok för upphåsad, men idag har jag gjort mitt bästa och tvättat händerna mer än jag brukar, försökt att inte ta i stämpelklockan i onödan, men har inte lyckats så bra att inte ta i handtag i onödan =). Nej det hjälper inte att man inte blir smittad, men det förebygger det. Jag tänkte på dig Camilla när vi fick mail på jobbet om spriten =). Det här hade Camilla gillat och varit bra på att efterleva! =)

    SvaraRadera