söndag 28 februari 2010

Grease!!

Jag har haft en helt underbar helg!! I fredags åkte jag redan efter lunch från jobbet upp till Stockholm och mötte upp Cicci! Efter lite stärkande fika och mat bar det av in till stan och Göta lejon för att se Grease - den svenska versionen! Underbart bra!! Självklart de härliga låtarna och även mycket humor! Aningen barn förbjuden dock när tex en låt handlade om att en av killarna skulla olla allt i hans väg... Men den lilla pojken framför oss verkade tycka det var kul.. Undrar om hans mamma/pappa tyckte detsamma... Efter musikalen gick vi och tog vin/öl och pratade bla med en väldigt lustig man som försökte övertyga oss att narkotika minsann inte var ett brott att använda... Hm.. Igår gjorde vi inte många knop men tog en promenad för att handla.. Resultatet blev fläskfilé med egengjorda klyftpotatisar. VÄLDIGT gott!! Självklart såg vi melodifestivalen och jag hejade på dom små unga pojkarna som åkte ut och den söta 83:an som kom till andra chansen. Jag gjorde även nått ovanligt, jag röstade!! Men vad hjälpte det... =) Fruktansvärt onykter åkte vi in till Solidaritet och mötte upp Tessan och hennes kompis. Stället var kanske inte mitt typ av ställe men jag hade riktigt roligt där en stund när det var 90-talsdansgolv.. =) På hemvägen runt 4 var jag så hungrig att jag knappt kunde gå (ok inte så farligt kanske det inte var...) och när Ciccis granne bjöd in oss på mat var det sååå nära att han fick mig med sig =). Idag har jag varit bakis och bara legat och slappat och småsovit och ätit pizza innan det var dags för mig att åka hem. På vägen hem lyssnade jag på Mix Megapol som hade slagerhelg! Oh dom nya låtarna spelades! Underbart!!!
Nu ska här duschas och krypas till kojs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar