torsdag 22 juli 2010

Kajakutflykt!

Igår begav sig pappa, Vivvi och jag ut med 2 kajaker ute i Mon. Väldigt trevligt till en början och lugnt på vattnet. Vi hann med att göra ett strandhugg där jag badade och vi solade och kollade på kartan innan vi skulle bege oss iväg.. Vi hann bara några meter så började min kajak muppa sig och jag snurade runt fortare än kvickt. Upp kom jag på närmaste ö och 2 gulliga danskar kom till min räddning med en pump för att få ut allt vatten. Sen skulle vi fortsätta färden men min kajak var helt dum, den drog bara åt ena hållet och sögs ut mot vattnet. Så vi skulle vända tillbaka och äta våran matsäck på en annan ö och när vi skulle därifrån skulle pappa åka i ensam kanoten. Det gick ju himla bra... Det tog inte lång stund innan han oxå snurrade runt! Bara det att han var inte i närheten av någon ö.. Så vivvi och jag vinkade in en förbigående båt som fick bogsera in han till närmaste ö. Väl framme vägrade vi allihop sätta oss i kajakerna mer! Så vi vinkade in ännu en motorbåt som var så urgulliga så de bogserade kajakerna i land och tog oss 3 i båten =). I samma veva kom dom 2 danskarna och skrattade åt oss... =) Och det värsta var att de hade sitt tält rakt över våran husvagn när vi kom i land.... Vad lärde vi oss av detta? JO INTE paddla när det blåser ute!! Våra grannar sa när vi kom tillbaka att dom inte hade vågat sig ut med deras båt eftersom det blåste... HM oh då tyckte vi att en kajak var bra.... Men pappa torkade och slapp åka hem och byta kläder innan det var dags för vildvinsbuffe nere i Stegeborg på kvällen. Väldigt trevligt och mysigt där vi satt precis bredvid vattnet och åt.
En riktig familjedag blev det som som tur var slutade bra, men kunde ha gått väldigt illa där med våran 66 åriga pappa..
På kvällen blev det bio, Knight and day. Den var väl sådär...
Idag vankas skönhetsbehandlingar på Törnrosa!! Äntligen ska fötterna få sig en omgång!
Ha en bra dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar