söndag 14 november 2010

Mia Skäringer!


Vilken kvinna! Vi var 5 brudar från jobbet som var och såg hennes föreställning igår i Linköping. MYCKET bra! En blandning mellan skratt och gråt och efter föreställningen var man i någon form av lyckorus. MEN det här med att föda barn fick en helt ny innebörd... Hon målade inte fram det så bra om man säger så... Och mitt i scenen säger Angelica, det är precis så det är!! Jag tyckte aningen synd om alla förstföderskor i salongen och deras magar.. Dom måste ju fått förlossningspanik! Jag som inte ens är i närheten av att skaffa barn backar ut..
Porrscenen i slutet var verkligen grädden på moset! Snacka om att bjuda på sig själv när hon flänger upp på flygeln på scen med benen i vädret eller när hon ska föreställa killen när han kommer och sprutar som en K-pist över hela henne och "bilen" som är ny vaxad och hon tänker "jaha, det här var väl ändå bra onödigt" =). Sen är hon en grym sångerska!
Jag har ju ingen koll på Mia & Klara så när hon gick in i sina roller där var jag aningen lost, men de var underhållande ändå. Lite tragiska... Men roliga.

Efteråt gick vi till Sangria, en spansk inspirerad restaurang mitt i stan. Jag åt tapastallrik till förrätt oh sen grillad lammfilé med rosmarinsky, skogschampinjoner och rostad sötpotatis, för att avsluta med creme catalan smaksatt med citrus, kanel och vanilj. Vilken god mat!!!! Jag kan inte säga när jag åt så god mat senast! Oh rödvinet som var till... oj oj.. Ny favorit! Shiras var druvan. Måste till systemet snart med andra ord ;). Allesverloren hette det. "Fruktig, rökig doft, inslag av fat, skogsbär, mynta och vanilj." Skriver systemet.
Dit kan jag verkligen tänka mig att gå tillbaka! Dock en aning stressad personal, men vi var väldigt många gäster oxå..

Idag bär det straxt av ut till landet för att luncha hos mamma och ge pappa hans traditionella lotter som han sällan vinner på.. Men det är tradition!

Annars drar det ihop sig till renovering nu! Under nästa vecka ska hemmet packas ihop och sorteras i vad som ska kastas/sparas och på lördag kommer familjen för att hjälpa mig flytta min stora tegelsten till bokhylla.. Körig vecka med andra ord.. Jag som sällan slänger saker, men nu ska det bli av! Så jag kan rensa på lite möbler som bara är i vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar