lördag 3 april 2010

Å


Vi är ute på äventyr och har gått promenad till å. Förr i tiden, till och med på min tid, fanns det en lanthandel här som man stannade vid och köpte glass efter att man badat vid dalby. Nu för tiden är det museum över sommaren och vi blev genast turister och fota lite. Vädret är helt underbart idag och efter några timmars övertalning fick jag ut ungdomarna. Hittills har jag klått dom i bondespelet, yatzy och alfapet! Men som Vivvi så, den som har tur i spel har otur i kärlek. Ibland längtar jag tillbaka till landet.. Att det är så lugnt och fridfullt.. Men det får bli när en ev familj ska startas.. Nu har vi börjat färden tillbaka till mamma där påskmiddagen ska dukas fram och äggen ska delas ut. Mest spännande ska det bli när Vivvi öppnar sitt paket som jag har köpt extra till henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar