tisdag 24 februari 2009

Dagen som gått...

Titta här! vad som äntligen kommit... =) Bättre sent än aldrig!! Mitt kära skattemärke! Så nu kan jag köra bil utan att få hjärtklappning när jag ser en polisbil.. Sen som ni ser är bilen riktigt riktigt skitig... men men =)
Dagen har varit bra. Minimässan var riktigt bra. Ätit massa onyttigt såklart =). Delicato bla var ju på plats.. Oh SIA glass med deras nyheter.. Mums för bananglassen! Mindre mums för rabarber.. Fick ett mail av "the big boss" idag att hon vill att jag ska starta upp Tappa 09 på jobbet.. Gå till Prag. Men det känner jag inte alls för.. Dels vill jag nog inte vara med en gång till, eftersom det var så jobbigt att höra alla kommentarer om fusk och att behöva förklara sig varje dag hur mycket jag gick. Sen kände jag enorm press på mig själv att jag var tvungen att prestera lika bra varje dag. Gick inte jag 20 000 steg en dag mådde jag psykiskt dåligt (Alex du kommer ju ihåg hur det var.. ) och det vill jag inte känna igen. Nu tränar jag för att det är roligt, då var det ett måste får att komma långt i en tävling. Jag som hatar tävlingar. Sen har jag inte alls dom kontakterna som förra årets "ledare" har. Vad ska jag komma med om jag ska ha ansvar för det här? Möjligen i någon annan form kan jag tänka mig, tex cykla till jobbet grej. Men ingen tävling utan mer att man får saker när man når vissa mål. tex biobiljetter eller så för att uppmuntra att cykla till jobbet. Priset i Tappa förra året var ju en middag som inte ens blev av.. Även fast vi skulle bekosta den själva.. Fast jag har fortfarande kvar min vinflaska som jag vann. =) Den ska drickas vid ett speciellt tillfälle! Efter jobbet mötte jag upp Niclas och hämtade ut förhandsvisningsbiljetter till Slumdog millionair (eller hur det stavas). Kändes dock som att vi gjorde något förbjudet för innan jag ens han och ge kassörskan mina medlemskort poängterade hon att korten är personliga och vi har stenkoll nu på vilka som hämtar ut.. Inte tillräckligt uppenbarligen eftersom niclas tog ut biljetter på ett kort som det stod Agneta på.. Men jag hade andan i halsen att det inte skulle funka.. Oh så överdrivet mycket folk som hämtade var det inte heller tyckte ja. Sen gick vi på semlejakt! Vi började på Lindahls men där var semlorna slut!! 17,30 på semeldagen! Det tyckte jag var dåligt.. Så vi gick runt lite i stan men sen bestämde vi oss för att prova Kuriosa. det var inte alls lika mysigt som villa Nestor.. Men de hade gjort semlorna själva, men de var inte alls goda tyckte jag.. Dels var den pytteliten och seg.. jag vill nog ha den lite torrare =). Sen köpte jag med mig en sallad från Paus hem eftersom jag inte känner för att laga mat.. =) Och av den lilla snackbits-semlan blev man ju bara hungrig! Vilken sekund som helst kommer Tessan hit och ska kika lite på Lost!!! Sååååå bra =). Imorgon åker hon tillbaka till Åre så nu blir det sista gången vi ses på några månader igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar