torsdag 9 april 2009

Dagen som gått

Just nu känner jag mig helt färdig.. Har stått och fixat det mesta inför ikväll och de första gästerna borde dyka upp vilken minut som helst =). Tyvärr blev det ett bortfall, tänker på dig.. Men det ska bli riktigt trevligt ändå! Bröden är färdiga (hoppas inte de stelnar till bara) och potatisen är klar för ugnen och vinet är kallt.
Jobbet gick väl lite blandat idag. Mitt problem löste sig redan kl 8 men var övernervös hela dagen men det var precis på håret att det gick vägen när jag smet hem kl 16 =).
Dagen har bestått i både glada och ledsna besked så mitt huvud är helt snurrigt =). Men det är nog inget ett glas vin inte kan bota?
Vi fick ett påskägg idag! Gott gott! Så det har jag hällt upp i en skål så brudarna ikväll kan få hjälpa mig att äta upp det. Vad har man annars vänner till?? =)
Jag har äntligen bestämt mig över återträffen efter att ha diskuterat saken med min fd klasskamtrat. Vi kommer att gå, fast inte på middagen. Utan kommer ha en liten förfest innan och sen gå till Otten ihop när dom öppnar. Känns skönt att äntligen ha ett beslut. Själva grejen tycker jag är jättekul, men jag har bara hört negativt om det, att man går tillbaka i sina gamla roller osv så det känns som ett bra beslut. För förhoppningsvis kommer man träffa dom man vill och kan prata med dom efter sen och slipper då en stel middag. Hade jag däremot känt en bättre sammanhållning med min klass hade jag inte tvekat. Men jag har kontakt med dom jag vill ha kontakt med och så är det. Men det ska bli kul att gå dit och ändå känna sig delaktig i det och få umgås med vem man vill den kvällen.
Nu är jag hungrig!!! Kom nu då kära vänner =) kanske läge att ha in potatisen i ugnen?
Ha en bra tväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar