tisdag 19 maj 2009

Kaffeskolan

Gud så intressant! Vilken talare! Det var Giovanni Masturzo som var hos oss och talade. Hans föredrag var så intressant och roligt oh framförallt inspererande! Han är helt klart en av de bästa talarna jag lyssnat på! På 3 timmar gick vi igenom kaffebönans gång, från planta till malet kaffe. Det låter kanske inte så sexigt men han gjorde det intressant! Jag satt och lyssnade hela passet igenom med spända öron och garvade imellanåt när han la in jämnförelser och historier om hans liv och han som italienare =). När vi kom till hörsalen bjöds vi på en supergod kaffedrink! Det var i vinglas med chokladsås inuti glaset ringlat och så kaffe med kanel på. Efter att ha funderat vad det kunde vara för något som var sååå gott berättade han att det var Gevalias portionspåsar, dom här röda "sticksen" som man bara blandar med vatten! Oh det smakade så gott! =). Sen fick man en bok om kaffe som man fick ta med hem.
Annars har det varit en körig dag på jobbet. Inte minst när hela systemet bestämde sig för att haverera.. Inte kul alls... Jag har nog aldrig svurit så många ggr på jobbet som idag =). Vi var ute och åt på Östgöta kök på lunchen. Dom har verkligen gudomlig mat! Idag serverades det Wallenbergare som dagens. Inte helt fel.. Sen att lev. hade med sig en riktigt läcker kille gjorde ju inte besöket mindre trevligt =). han var inte min typ för 5 öre men han var fin att titta på! =). På vägen hem var det en arbetskamrat som inte fick igång bilen på parkeringen och frågade om JAG hade startkablar.. JAG? =) nej tyvärr.. Oh om jag hade det skulle jag inte veta vilken del som skulle gå vart. Jag har tilläggsförsäkring för sånna incidenter. Smidigt, ringa ett nr så kommer någon och fixar. Fast det är ju sånt normala tjejer har sina män till.. =) Men jag har Falck =). Jag åkte innan jag hann se hur hon fick igång bilen men hon ringde sin man =).
Nu ska jag försöka hinna duscha innan despret, undrar hur det ska gå!
Skynda skynda!!

1 kommentar:

  1. Haha jag skulle inte heller veta hur man ska få dit de där kablarna! Vi funderar ju på leasingbil genom jobbet, tror det ingår allt då också. Enligt Christia måste man alltid tom kunna byta däck själv, men alltså jag vet knappt hur jag skulle hissa upp bilen...

    SvaraRadera