tisdag 26 maj 2009

Lecora

Idag har jag varit på Lecora i Vadstena oh det var riktigt kul!! När vi skulle åka skulle jag bara meddela mig kära chef att jag kopplat min mail till honom, oh jag har nog aldrig sett ett större frågetecken "vart ska du???". 100 suckar.. Det är ju han som satt mig på det här =). Min sedvanliga kommentar "karlar..." kommer nog väl till pass här =). Hur som så drog jag i alla fall =). Jag åkte med anbud oh hela bilresan dit var jag sååå åksjuk.. Jag klarar inte av att sitta i en varm bil oh speciellt inte i baksätet, men det hände ingen olycka. Äntligen framme fick vi en presentation av företaget och lunch bestående av Snitzel (deras specialitet), potatis och sås. Sen fick vi sätta på oss jättesexiga skydskläder och söta små plastmössor och tvätta händerna oh ta av alla smycken, för att ge oss in i produktionen. Där inne gjorde dom snitzel, nuggets och 4korns-gröt. Nuggetsen var jättesöta att följa =). Men det luktade så illa där inne. Sen kollade vi lite på lagret osv. Sen var det dags för efterrätt, äppelknyte med vaniljsås oh vet ni! Jag tog kaffe till! Fast jag hade tedrickare runt mig! Det har blivit folk av mig =). Vi fick en jättebra presentation av deras artiklar och fick provtesta lite innan det var dags att begesig av. Vi fick med oss en liten påse hem, bestående av stuvad spenat, dillstuvad potatis och en t-shirt och sen fick vi välja mellan 2 deckare. Jag valde Jo Nesbos senaste- Snömannen. Den verkade riktigt läskig.. Sen begav vi oss vidare till Vadstena slott där vi fick en guidad tur genom slottet och även lite historia. Jag tyckte inte guiden var så väldigt bra, mest lite stressad att få gå hem. Men det kanske var så turen var bara.. Jag hade velat haft mer. För det var riktigt intressant att lyssna på Gustav Vasas historia på slottet.
Vi blev klara före utsatt tid och kom iväg skapligt så vi var i stan redan 17,30 oh då tänkte jag att jag hinner till min favvoträning 18,00! Så jag slängde in mig i bilen oh åkte i racerfart ner till stan & hann!! Tur att jag tog med väskan med kläderna i bilen imorse! I uppvärmningen började jag fundera på vad jag skulle äta till mat och kom på tanken att om jag hoppade nedvarvningen och stretchen skulle jag hinna bort till Paus och köpa en sallad! Så efter sista fartiga låten sprang jag ut, fortfarande upp i varv och bort & då har de ju plockat ner allt!! Men svetten rann på mig oh jag såg väl helt färdig ut så dom fixade en sallad till mig! Underbart!!!
Så nu ska jag sätta mig tillbaka i soffan med min sallad och se på Betty och hemmafruarna i lugn och ro!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar