onsdag 20 maj 2009

Shopping och krampiga käkar..

Oh my god.. vilken dag.. Som spått blev det en helsikes morgon/förmiddag. Inte nog med att jag skulle köpa för 2 dagar och en var borta, jo då skulle frysen komma upp och praktisera hos oss oxå!! Oh jag trodde jag skulle strypa chefen när han kommer och frågar om dom kan sitta hos mig. MEN jag blev ju inte direkt ledsen när han efter att ha suttit med Lasse en stund valde själv att gå ner och jobba igen. Som tur var behövde jag inte göra alla köp som planerat oh det tackar vi för! När det började lägga sig vid 12-tiden oh jag kände efter hur jag mådde kände jag att mina käkar var helt spända! Det krampade (oh gör fortfarande) runt hela undersidan. Stress är inte bra för kroppen. Huvudvärk och illamående kom som följd. Som tur var gick inte telefonen varm i alla fall. Kålpuddingen var superb! Eftermiddan bestod av möte, som tyvärr började med en riktigt obehaglig information. Läs mer Här. Ofattbart och tragiskt för de anhöriga. Det satte ner stämningen på hela mötet.. Men mötet innehöll ju även något positivt och vi hälsar en "ny" medarbetare välkommen till avdelningen!

Några fakturor hann jag med oxå innan det var dags att ta minihelg!
Jag tog mig ut till Maxiområdet, oh där var jag inte ensam! Det var parkeringsvakter och det kryllade av folk! Men vad snyggt det var i butikerna! JC såg riktigt elegant ut!! Självklart gjorde jag ett besök inne på Name it och hälsade på Carina in action! Jag gjorde några fynd, Kicks hade 20% på allt så passade på att köpa en ny parfym! Köpte DKNY som jag redan har fast deras sommardoft! Riktigt god tyckte jag. Sen ville jag ha en leave-in produkt som har värmeskydd i sig. Oh då hittade jag Lánza - Trauma treatment som tjejen på Hårvårdsbaren rekommenderade för 99 kr! Värt att testa! Det blev även ett stopp på ICA för att köpa hem lite kaffe! Jag stod säkert 20 minuter och valde, men till sist (efter att ha kommit underfund med att jag inte vet hur man använder en kaffebryggare) köpte 2 st instant produkter. Dels cappucino sticks med Irish coffe smak och sen Nescafe lyx i en jätteliten söt burk! Lagom för mig. Affärerna kryllade av erbjudanden och jag tror dom sträckte sig hela helgen. Men jag hade inte ork för att jaga fynd. Jag ville mest se affärerna. Det såg ut att vara lite gluggar så kanske kan man hoppas på ett Vero Moda?? En sak som slog mig när jag stod i bilkö för att komma därifrån, att var låg apoteket?? Jag blev även förvånad att de slagit upp en Cervera, när dom har slagit igen inne i stan? Maxi kommer bli superbra tycker ja! Nära jobbet oh allt.
Jag är så hungrig så bäst att ta tag i begäret!

2 kommentarer:

  1. He he.. Blev jätteglad när du hälsade på mig ska du veta! =)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du blev glad!! I så fall kommer jag igen en annan gång!!
    Kram!

    SvaraRadera