söndag 28 juni 2009

Livsnjutning!!

Det har varit temat på denna underbara helg!! Nu sitter jag här hemma, sönderbränd, slutkörd, sömnbrist och lycklig över den fina helgen =). Vi ställde klockan i lördags på 8.00 för att komma igång med dagen. Efter lite frukost begav vi oss ner på stan och tog en runda och handlade på tok för mycket kläder.. Jag köpte bla shorts, klänning, t-shirt. När vi tröttnat på stan köpte vi med oss mat, jordgubbar och bigaråer och gick ner till Gamla stan och satte oss vid vattnet och dinglade med benen =). Såklart åkte Yatzyt upp och vi spelade några omgångar! Till sist blev det för mycket sol (ja till och med jag kan tycka det ibland) så vi satte oss i skuggan med varsin hemmagjord glass! Sen tog vi ännu en tur på stan och bla inhandlade vi varsin bikini till kryssningen!












Innan det var dags att gå på Cinderella tog vi ett varv till Söder och satte oss på en uteservering och njöt av varsin stor stark! Livsnjutning!! Underbart... Dit längtar jag tillbaka.. Men underbart var kort för straxt därpå var det dags att gå bort till terminalen och gå på båten!! Äntligen!!










Varför har vi aldrig åkt på sommaren förut?? Det är en bra fråga!! Vi tog sikte mot soldäck direkt och inhandlade varsin välkomstdrink och gled genom skärgården.. Livsnjutning! =) Jag tror inte det kan bli mycket bättre än så! Efter 2 drinkar kände vi att vi var tvugna att gå in och göra iordning oss för kvällen och mat! Tyvärr var det en incident med toan när vi kom och som uppenbarligen tog 3 timmar att fixa så det tog lite tid innan vi kunde duscha. Men det kom en skiiiiitsnygg tekniker till våran hytt! =) Väl duschade och godluktande igen gick vi för att äta!! Vi käkade fläskfilé! När man betalade fick man varsit glas med blåbärsgrappa (supersmarigt) och av någon anledning blev det fel så fi fick 2 ggr!! Klagade vi?? NÄÄÄ! =) Taxfreen var ett måste och jag köpte min favvo parfym som tagit slut och Passoa och jouice till kvällen som vi drack på hytten. OH självklart fyllde jag på förrådet på Mintu!!!! Så nu mina kära vänner, är ni välkommna till mig på fest =). Vi har som tradition att spela på en-kronorsautomaten när vi åker =). Jäkligt roligt!! Speciellt när det kommer ut pengar och man vinner!! Här spenderade vi minst en timme av kvällen =). En kille växlade in en hel 100 kr sedel som vi hjälpte till att spela upp =). Det är lite beroendeframkallande dom där maskinerna...
Sen var det dags att börja festa!!! Efter lite Passoa på hytten rörde vi oss upp till ena dansgolvet och köpte varsin drink!! Jag tog blueberry smoothie och Cicci Strawberry daquerie.











När vi sitter i lugnan ro och livsnjuter, =), började en kille prata med mig. Martin. Väldigt trevlig kille, teknist, golfare, 32 år, Stockholmare. Men efter att vi pratat ett tag tyckte jag att han blev lite väl närgången och började hålla mig bakom ryggen och rättade till mitt hår så det kom bakom öronen och tittade mig djupt in i ögonen.. Så jag kände mest panik och kom underfund med att jag druckit på tok för lite.. Så vi tog ett varv till hytten Cicci och jag.. =) Men jag hann få lite kort på honom i alla fall =).









Sen var det såklart dags för de obligatoriska fyllekorten på hytten!
















Efter att ha drickut en stor mängd men alkohol på kort tid och gått upp till baren igen och köpt varsin Pina Colada ser man såhär glad ut! =) Tyvärr var drinken för söt så vi kunde inte dricka upp dom.. Här uppe på club 7 träffar vi en trevlig man, som vi inte riktigt vet vad han heter.. Inget bra smeknamn på han kommer jag på heller.. Årsta killen? =)
Killen säger att han är 31 men jag tvivlar starkt på det.. Han ser inte ut en dag äldre än 24.. Däremot kom Ciccis och mina blonda egenskaper in i bilden när vi skulle gissa från vilket land han kom ifrån. Ett land i Afrika, vid Tunisien och Egypten. Kan väl inte säga att det var våran gren =). Efter att ha dansat lite gick vi ut på däck och titta här vilken underbar vy det var!!









Ibland är världen så himla liten!! Jag var på toa en snabbis och när jag öppnar dörren står Ida (för er som är inblandade i mitt liv är det Niclas lillasyster, alltså min granne på landet när jag växte upp)!! Vi bara stod och titta på varandra! =) Vad gör hon där lixom!! Men dom hade möhippa för hennes storasyster Lotta! Vi har inte sets sen Lotta flyttade hemifrån tror ja och det måste ju vara minst 10 år sen!! Så det var ett kärt återseende!!!


















Till sist gick solen upp och det var dags att krypa till kojs, kl 5 i morse =). Vad som hände därimellan stannar på Cinderella =). Men jag hånglade inte den här gången heller.. =)
Klockan ringde 9 i morse! För vi hade fått för oss att vi skulle äta frukostbuffén! Jag vaknade redan 8.30 när vi skulle åka från Mariehamn och motorerna startade.. Jag hade ju precis lagt mig ner! Suck och stön.. Men jag kom upp och masade mig iväg till frukosten.. Lagom pigg och bakis.. Men vi klarade det!! Sen for vi upp på soldäck och spenderade hela långa dagen där!! Tur att jag hade min bikini! Idag var första gången för i år som jag har smörjt in mig.. Oh ändå brände jag mig. Vi solade, läste bok, spanade på killar och självklart spelade vi yatzy! Det var nästan som att man andades ut när båten la till i hamn 15.30 och vi "fick" gå in!















När det var dags att gå av började den jobbiga resan hem till Cicci.. Först promenad till Slussen, tunnelbana hem och sen promenad från den till Cicci.. Vi slängde oss på gräsmattan när vi kom fram med ett korsord och vatten oh chips! Livsnjutning! Dock slutade det med att båda däckade och slummrade till och blev jättesega... Men vi kom igen och gick bort till pizzerian och köpte varsin Kebab båt! Väldigt gott!! Sen var jag tvungen att åka hem, till stor sorg... Jag ville verkligen inte att helgen skulle ta slut!! Den har varit helt underbar och riktigt semesteraktig med uteserveringar, Grönan, båtresa och Livsnjutning!!! =)
Nu är jag helt slut och ska hoppa ner i sängen och förhoppningsvis inte se så sliten ut i morgon på jobbet... nu börjar nedräkningen till semestern och det verkar inte bättre än att värmen håller i sig! Dock lite regn men det kanske inte gör nått?? =) Eller så blåser det bort =).
Natti natti!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg det låter som ni haft!

    SvaraRadera
  2. Det var den bästa.. Vädret gjorde självklart sitt =)

    SvaraRadera