söndag 21 juni 2009

Underbara sol!

Det har varit en underbar sommardag idag!! När vi kom till Bottna öste regnet ner men i Mon sken solen! I kanske 30 minuter.. Vi hann få i oss lite frukost innan regnet nådde oss.. Det var bara att packa in allt och sitta snällt i förtältet och spela Uno. =) Men det gick bra det oxå. Sen kom solen fram igen!! Oh inte ett moln var ivägen på hela tiden! Underbart!! Äntligen en dag i skärgårn´som man kunde njuta ordentligt av! Helt plötsligt när vi tittade upp var alla borta! Inte en människa eller bil vid någon av husvagnarna och en del hade försvunnit helt. Men vi la oss tryggt tillrätta och fortsatte sola =). Ibland älskar man ju bara rastlösa ungdomar! Vivvi tog tag i saken och drog fram gräsklipparen!! Det blev jättefint! Hon och Anton sprang runt och lekte med den tills allt gräs (förutom en länga med miniprästkragar som finns framför husvagnen) var klippt! Underbara tonåringar! Jag roade mig med att fixa mat. Finns det nått godare än grillad majskolv?? Tveksamt. Rastlösheten tog överhand igen och Vivvi roade sig med att utöva yoga =).
Sen var det dags att åter åka hemåt, och jag passade på att ta en glass hemma hos Agneta medan hon och Håkan slet i trädgårn =). Men nu sitter jag hemma i min stekheta lägenhet igen och söndagsångesten börjar krypa sig på... Jag skulle velat vara kvar där ute och grillar nått köttaktigt ikväll.. Men jag skulle ju varit ensam på campingen så det hade nog inte varit så roligt =). Jag längtar till semestern och förhoppningsvis bra väder så jag kan vara där lite oftare än bara på helgerna.. Att man kan må så bra på en viss plats.. Nu väntar soffan (trots det underbara kvällsvädret) och söndagsserierna! Kan mycket väl hända att jag avrundar kvällen med en film oxå =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar