måndag 29 juni 2009

Värmeslag..

Den här bilden är tagen nu, 22,30, i mitt kök!! 29 grader inne!! Jag klarar inte av att vara här hemma på eftermiddagarna. Olidligt varmt är det. Nu har jag tagit en kall kall dusch och det känns lite bättre men fortfarande klibbigt varmt. Jag har haft en kanonkväll!!! Dagen på jobbet hade en stor svacka i förmiddags när Lasse kläcker att han är sjuk!! Mitt i semestertider! Det får bara inte hända.. Men tyvärr inget man kan göra nått åt. Men jag försökte hålla humöret uppe på eftermiddagen och hjälpte till med lite fakturor. Riktigt kul faktiskt. Fick lev besök, och nu slår det mig att jag fick lite pasta och knäckebröd i en sommarpåse som står kvar i bilen... Undrar om det blir dåligt där ute? Pesto var det i oxå.. Det måste väl tåla att stå varmt?? Det lär ju bli 40 grader eller så i bilen imorgon..
När jag kom hem gick jag ut och la mig på gräsmattan en timme och läste min bok! Underbart skönt! Sen bar det av ner till Trädgår´n och mötte upp Tessan med 2 vänner =). Jag beställde in lax från St Anna, färskpotatis och romsås med ett glas rosé till!! Kan det bli mer sommar??? Brudarna beställde in varsin hamburgetallrik. Nygren var oxå på plats med jobbet! Riktigt trevligt och 2 glas rosé slank ner alldeles finfint =).
Jättehärlig sommarkväll i goda vänners lag =). Jag undrar om jag kommer kunna sova i den här värmen.. Men man ska inte klaga =). Men det skulle inte skada ifall det var liiiiite svalare i sovrummet...
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar