torsdag 23 juli 2009

Körsbär i stora lass!

Pappa och jag plockade massvis med bigaråer!! Den stora påsen tänkte jag ta med till jobbet imorgon och alla får ta vad dom vill ha. Den vita hinken svängde jag förbi hos Tessan med och överaskade henne lite =). Dom andra 2 bunkarna har jag gått igenom och sköljt och rensat och ställt i kylen. När ska jag få tid att äta dom innan det blir gammalt?? Det gick väldigt fort att plocka och kul var det faktiskt =). Hoppas bara någon vill ha på jobbet imorgon annars blir det väldigt mycket körsbär hemma hos mig...
När jag kom hem från landet åkte jag till ICA maxi för att handla inför helgen och när jag kom ut kl 22 var det mörkt ute! Vart tog de ljumma ljusa sommarkvällarna vägen??
Efter att vi ätit ute på landet skulle jag lära min kära far att smsa med T9. En riktigt intressant upplevelse... Det gick inte alls in i hans huvud att för att skriva "bengt" behöver man inte trycka 2 ggr på 2an utan bara en gång och sen vidare för att skriva e. Men roligast var nästan när han upptäckte hur man kunde skriva Å Ä och Ö =). När han hade skrivit in Håkans nr i mobilen hade pappa skrivit "Ha´kan" =) Jag höll på att ramla av stolen =). När han lyckades skriva Håkan blev han så glad att han riktigt skrek "Titta!!!! Nu står det Å!!!" =) Pensionärer säger ja bara.. =) Till saken hör ju oxå att pappa har den riktigt gamla mobilen Nokia 3210. Den riktigt gamla mobilen som i princip alla hade, den har pappa kvar! Sen hade han hittat min gamla (jag hade en ljusblå, pappa en mörkblå) så det var ju väldigt praktiskt för går hans sönder (vilken den inte verkar göra i första taget) så fanns det ju en till!! =) Men jag fick lite nostalgi när jag knappade igenom den, dels att allt är svartvitt och snake! Däremot kommer jag inte alls ihåg funktionen "chat". När använde man den?? Var det som sms fast de kom upp som i ett chatfönster? Tekniken har verkligen gått framåt... Men inte pappa =)
Ikväll ska jag försöka att få lite sömn. Imorgon blir det en tripp till Mon igen med Vivvi. På lördag är det St Anna dagen nere i Mon. Då är det lite olika aktiviteter så som pröva på kajak (vilket Vivvi oh jag ska pröva), vattenscoter, båtring mm mm. Så då kommer pappa & mamma ner och pappa ska pröva på vattenscoter har han sagt.. Väldigt spännande! Hoppas bara vädret håller så det känns lite roligare att vara ute.
Men först, en välbehövlig natts sömn!!! Med regnet som smattrar mot rutan.. Är inte Svensk sommar underbar???
Natti natti!!!

1 kommentar: