söndag 19 juli 2009

Parken zoo, Grönan & Metallica!!

Det har minst sagt varit några hektiska dagar.. I torsdags åkte jag, Vivvi & Anton på roadtrip som började i Eskilstuna på Parken zoo! Här spenderade vi en underbar solig dag bland diverse djur och Fantomen! =)
Sen åkte bilen vidare mot Stockholm och Grönan!! Vi bestämde oss för att göra ett försök att parkera borta vid djurgårn´ och det slutade med att vi åkte mitt i stan bland alla EU "gubbar" och avspärrningar med poliser som var.. Men jag lyckades med det oxå i all trafik! Väl på parkeringen mötte vi upp Cicci och hade en trevlig kväll på Grönan! Vi körde 5-kamp och Cicci och jag tävlade i Buzz =). Riktigt kul och vi glömde helt bort tiden så det blev liiiiite sent för oss att åka hemåt men ungdomarna var urgulliga och var vakna hela vägen hem med mig. Vi stannade på vägen och köpte lite onyttigt och jag hittade en MJ skiva!!! Äntligen!! I bilen lekte vi olika lekar för att hålla oss vakna.





















Jag tog en hel del djurbilder men tror inte ni är så intresserade av hur en flodhäst eller flamingo ser ut?? =) Vi kom ju hem på tok efter våran läggdags men vi duschade och fixade inför morgondagen ändå..
I fredags bar det av! Vi hämtade Johan nere på resecentrum och begav oss på ytterligare en road trip!! Denna med Hultsfred som slutmål!! Vi gjorde ett stopp i Rimforsa över dagen och badade och solade!!









Jättefin badplats hade dom och även en skiiitsnygg kille =). Han är i hopptornet på bilden.. ser ni?? =) Vilka magrutor.... Vivvi och jag bara vände oss om när han uppenbarade sig... Vårat "pojkiga" sällskap var kanske inte riktigt lika entusiastiska... =) När molen började komma och killarna bränt sig drog vi vidare till Vimmerby där vi käkade mat på Sibyllan och ungdomarna stal 2 st plancher...











Sen kom vi äntligen fram till Hultsfred!!! Oh såhär i efterhand när jag kommit hem och fått duscha längtar jag tillbaka.. Det är nått visst med festivaler. Det såg i stort ut som förra året vi var där fast till en början mycket mindre. I fredags hade de bara öppet campingen längst ner vid vattnet (där allt händer) så vi blev liiite skeptiska till en början vart vi skulle kunna sova lugnt.. Men vi klämde in oss på en gräsplätt nära ett stängsel vid några bajamajor.
















När allt var monterat och klart gick vi en tur för att bekanta oss med omgivningen och kolla in discot bla. Men vi alla var lite trötta så vi gick tillbaka till tältet och spelade lite UNO och åt chips och lyssnade på musiken från öltältet som vi uppenbarligen slagit upp vårat tält brevid... Oh när det slutades spela musik från det tältet tog så snällt våra frannar vid och spelade hela hela natten... Jag sov såååå dåligt.. Anton hade bränt sig underdagen så det såg ut som han hade haft bikini på sig =) det skrattade vi åt ett långt tag =).

















Efter en stadig frukost från ICA började dagen! Det var artister hela dan ända fram till höjdpunkten Metallica!! Det var grymt mycket folk och nästan bara killar =). Metallica var helt underbara! Riktigt bra liveband! Men efter snart 30 år ska man väl ha fått lite erfarenhet? Eftersom vi stått och kollat på band hela dan från 12.30 - 2.00 var jag totalt slut i fötter och rygg! Plus att det regnade under kvällen så hela parken blev en stor gyttjevälling!! Så mina kära skor jag hade med mig har fått hamna i soptippen idag.... Klart bäst var ju Metallica och sen kommer The Hives tycker ja. Men det var en underbar konsert och värt varenda skråma! Plus att vi hade mysigt sällskap Vivvi och jag där vi stod nästan längst fram av en kille med utstående öron som jag spanade på =). Det enda negativa där vi stod var att vi inte såg bakåt och exakt hur mycket folk det var. Det kom folk hela tiden och vi hörde en säga att det tog en timme att ta sig in mitt på dagen.
































































Hur underbart det än var att vara där var det inget emot hur underbart det var att komma hem!! Få duscha och bara ligga i soffan hela kvällen och se på inspelade serier!!
Imorgon är det dags att börja jobba igen! Nu är semestern slut! Äntligen kanske jag ska säga? Jag var ju nära 2 ggr att slänga in handduken och gå in och jobba igen, men underbara vänner såg till att jag höll mig kvar. Men nu ska det bli skönt att få lite rutin på livet igen! Förhoppnignsvis är sommaren inte över bara för att det regnar utan att det kommer lite värme snart igen! Men för imorgon är matlådan upptagen ur frysen och nu ska jag lägga mig och läsa! Jag låg i drygt en timme i fredags i tältet och läste till den "underbara" musiken..
Tack för en härlig campingtrip! Trots lite gnäll och sura miner känns det bra att se tillbaka på! =) Vivvi, nästa år åker vi igen!! =) När man har gjort nått 2 ggr är det ju tradition?? =)
Sov så gott!! Det lär nog inte bli något problem för mig! Eller så kanske jag måste ha MTV på =)

1 kommentar:

  1. ja det är klart! En tradition är till för att just förbli en tradition så jag är helt klart på´t! :P

    SvaraRadera