onsdag 16 september 2009

Nu ska det stickas!

Jag har fått för mig att jag ska börja sticka =). Oh simplast möjligt borde ju vara en halsduk! Idag tog jag mig tid att gå in på Sy & stickat och få lite bashjälp. Damen i kassan var väl lite stressad när jag klampade in 10 min innan stängning och inte visste ett skvatt vad hon pratade om. Men hon visade mig garn som skulle räcka till en stor gosig halsduk och vilka stickor jag skulle ha. Jag fick titta snabbt på ett mönster men när jag frågade om jag fick köpa det bara skrattade hon.... Tydligen ska det vara väldigt enkelt att sticka en halsduk.... Hm.. ja vi får väl se... Hon frågade om jag kunde sticka räta och aviga oh jag log lite oskyldigt, såg det ut som jag kunde det?? Nje... =)
Men det här ska bli spännande att följa.... När jag kom hem kröp jag ner i soffan med min otroligt spännande bok (som är inne på 3dje mordet nu) och det går knappt att sluta! Den är så läskig! Nått för dig Camilla! Det är ju bara ren tur att det inte är snö ute nu!!
Nu har jag övergått till nått mera lättsamt, Idol & en kopp te!

2 kommentarer:

  1. saknas bara en gungstol och en mormor klänning nu då ;D

    SvaraRadera
  2. Haha, mormor klänning kan jag nog skrapa fram =) Du kommer bli så avvis på min fina halsduk att du kommer göra en själv när du har tråkigt i din nya lya. =)

    SvaraRadera