fredag 11 december 2009

Idolfinal och fredag!!

Äntligen fredag!!!
Gårdagen blev riktigt bra! Min kära pluttunge tog nämligen körkort på morgonen och det var tvunget att firas!! Så jag mötte upp henne utanför hennes praktik på Carlings och vi tog en rejäl tripp på stan! Ända fram till kl 21! Vi åt mat på Paus (ovanligt eller hur!) och gick på tjejkvällen på Spiralen & Domino. De flesta affärerna hade något sorts erbjudande, tex Gina hade 20 % i hela affären och jag passade på att köpa 2 klänningar, en lila och en svart, samt ett svart längre baslinne. Dock framför oss i kön stod ett sånt gäng som det var en i kö men sen ju närmare kassan vi kom uppenbarade det sig fler tjejer och kön blev bara längre.. Vivvi & jag valde att bita ihop och inte oponera oss i onödan fören den sista var klar och ytterligare en dyker upp!! Då var jag tvungen att gå in och säga nej! Inte nog med att kön växte, när de väl kom fram hade de ju glömt ett plagg så de skulle bara gå och hämta en kjol till osv!! Jag var helt matt efteråt... Men färden gick vidare till JC där jag spanat in en randig tröja som jag köpte =). När jag frågade Vivvi vad hon tyckte om den sa hon "Ja, köp den. Då har du nått magen kan växa i oxå!" HM.... sugen på en liten kusin??? Men hon menade att jag skulle ha den på julbordet på lördag =). Himla trevligt och nästa torsdag ska det visst bli av igen =). När jag kom hem ringde de från Gina och berättade att jag vunnit ett presentkort hos dom!! det enda jag behövde göra var att handla över 200 kr och fylla i mitt namn och nr på en lapp =). Riktigt roligt!
Ända sen i förrgår har det ryktats om att det ska komma storband till Sonisphere i år, samma festival som hade Metallica förra året.. Så självklart höll vi spejet.. Och nu är det klart att det blir Iron Maiden, Mötley Crüe, Heaven & Hell, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax och Alice Cooper!! Gissa vilka som ska försöka få tag i biljetter på måndag!! Och underbart är att festivalen är flyttad från Hultsfred upp till Stockholm!! Nu håller vi bara tummarna att dom inte har allt för många fans där ute som köper alla biljetter....
Men först en liten mindre musiktävling!! Idag avgörs ju Idol!!! Calle eller Erik!! =) Väldigt spännande och jag hejar på Erik... Men blir inte besviken om det blir Calle.
Detta ska firas med att Camilla kommer hit medtagandes sushi!!
Men först en arbetsdag.... Men ett avgörande beslut och gruppmöte...
Sen självklart ska jag bara säga GRATTIS TESSAN som äntligen fyller 26 och kommer upp lite i åren som oss andra =).
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar