fredag 24 april 2009

Trädgårds premiär!!

När jag kom ut ur cykelrummet och skulle trampa iväg kom min granne och ropade efter mig "trädgårn nästa eller?". Hur kunde han ana det? Kanske för att hela Norrköping var där? Vi träffades straxt efter 18 och stället var helt proppfullt! Alla stolar upptagna och och det stod folk precis överallt!! Efter några varv hittade vi 2 pallar i stora baren som vi satte oss vid och jag beställde en hamburgare och ett glas rött. Tiden gick oh gick och när det hade gått 50 minuter tittade tjejen som jag beställde av på mig och frågade "har inte du fått mat än?" Sen visade det sig att min hamburgare gått till någon annan men det skulle komma ut en ny... Oh jag väntade oh väntade och när det väl kom en så var den rå i mitten... Men jag är ju tyst av mig och klagar sällan på mat så jag åt det som gick.. Det var ingen mat att bli imponerad av, lite pommes och väldigt knapprigt bacon. Men jag fick ju äntligen mat!! Oh det var utomhus i solen. Sen skulle jag beställa en drink och tog en med vaniljvodka, jordgubbslikör oh mjölk. När bartendern kom tillbaka sa han "jag råkade göra en 6a, men du får den som en 4a". Oki inte så fel, men den var på tok för stark... För att sitta och njutdricka av.. Men alla får väl tabba sig första dagen? Ölen tog slut oxå i baren. Eller vissa sorter. Vi bestämde oss att åka hemåt vid 21 för båda var trötta av allt prat som hade varit i baren och hade ont i rumpan av stolarna =). På cykelturen hem åkte jag förbi Bomull och även den uteserveringen var överfull!! kl 21!! Inte klokt.. Men underbart!
Lönehelg och vackert väder.
Det sköna med att börja tidigt är att man kommer hem tidigt =). Så nu funderar jag på att krypa ner i något bekvämare och sätta på en film som jag kan somna till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar