fredag 15 maj 2009

På landet

Just nu sitter Vivvi och jag i Agnetas soffa med varsin laptop i knät och bloggar =). vi är ju verkligen 2 blondiner innerst inne... det började redan på dagen när vi bestämde att Vivvi skulle komma ut till jobbet och hämta mina hemmanycklar. Oh sen bestämde vi att hon skulle bli kvar där till jag slutade oh en skulle vi hämta china mat och åka ut till landet. Då när hon är på väg frågade hon "måste jag åka tillbaka och lämna nycklarna då innan du slutar?" =) ja lilla vän, om du åker till mig nu och sen innan jag slutar får du åka hit med nycklarna igen innan jag åker hem! =) Det tog 5 min för mig att svara på det messet =). Sen var vi nog rätt normala när vi handlade mat och chips, men när vi kom hem sprack det igen.. Först kom vi på att vi skulle gå över till mamma & pappa och hälsa på men tänkte att vi ringer innan. När det gått fram 6 signaler kommer båda på sammtidigt, att dom är ju inte hemma!! vilket vi visste. Sen satte vi oss i soffan med varsin dator och skulle få på tvn! Agneta har, tv, box, bioljudanläggning, DVD och VHS. Så på bordet ligger 5 st dosor! Inte lätt alls!! Så när vi kopplat vilken dosa som hörde vart fick vi ändå inte igång det!! På tvn snurrade det "ingen signal" Vivvis klockrena kommentar var "Är tvn på då??" Öh hallå?? Ja det det står ju ingen signal!! Vi ansåg oss besegrande så vi var tvugna att ringa efter Agneta som fick guida oss igenom det! Så nu har vi äntligen 5an på! Jag blir ofta mobbad på jobbet att jag inte kan stava ordentligt oh nu skulle jag förklara för Cicci vilka länder som gick vidare igår och skrev "Norje" utan att reagera själv först. Som tur var innan jag skickade var jag tvungen att skratta 5 minuter och Vivvi var ju inte sen att haka på! Hon tycker att vi är lika nu i blondkommentarer.
Idag på jobbet har det inte hänt alls mycket. Vi hade krokantrullar som fredagssfika!! Väldigt bra initiativ!! Oh en ask blev det kvar till nästa vecka!
Vi har köpt grillchips och dipp till talang ikväll! En mysig kväll med familjen helt enkelt. Eller en mysig kväll med 2 blondiner ute på landet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar