söndag 31 maj 2009

Stegeborg & grillning

Hej allihopa!
Jag har knappt varit hemma den här helgen så har inte blivit mycket bloggande! Jag ska skriva allt om bröllopet och visa er bilder, men inte idag.
Idag tog jag med mig ungdomarna ut på en liten tripp! Det var tänkt att vi skulle åka och bada i Skiren. Så vi packade in bilen och brummade iväg. Jag har aldrig varit där och Vivvi hade varit där en gång för 3 år sen.. Pappa hade gett oss en vägbeskrivning. Vi ville åka dit eftersom det är en jätteliten sjö som snabbt blir uppvärmd. Vi åkte iväg, allt frid och fröjd. Klarade av alla moment av vägbeskrivningen oh vi åkte oh vi åkte. Till sist kom vi fram till en T-korsning (vi kommer på en grusväg) och kommer ut på en asfaltsväg, Utan skyltar! Såhär såg det ut... Framför oss skog.. Vart är vi? Vart ska vi?? Vi var vilse! MEN det här till Lennartsonskor att alltid åka fel, oh jag trodde jag skulle få höra det här hela kvällen varför jag inte hade GPSen med mig.. Men det slapp ja =). Efter ett lååångt samtal med mamma kom hon fram till att den ena vägen skulle leda till Arkösund och den andra till Stegeborg.. MEN hon visste inte vilket som var vilket! Så vi bestämde oss för att åka vänster, och efter en stund stod det en karl utmed vägen som jag tvärnitade framför och vevade ner rutan (TUR att jag är blond säger jag bara..) Jag frågar "Åt vilket håll ligger Stegeborg" Han tittar på mig och ler lite, "åt andra hållet". Såklart tänkte ja.. Sen började han förklara hur vi kunde ha åkt fel, oh jag svarade "Nej vi har varit i Lönsås och snurrat", Då bara tittade han på mig och tänkte "Hur i helsike hamnade dom där??" Men jag åkte och vände och efter bara 2 minuter kom vi till Stegeborg!









Äntligen på hemmaplan igen!! Vi valde att lägga oss ute på bryggan och sola. Vattnet var iskallt så det blev inget bad för oss. Men det fanns tappra människor som var i!
Vi hade med oss Svenska jordgubbar som vi köpte igår på stan! Sicken lyx!! Sommaren är här! Visserligen var dom inte så smakrika, men det var ändå årets första jordgubbar!!
Vi hade även med tunnbrödsrullar och salta chips =). En riktig myspicknick med skvalpande vatten och båtar som åkte förbi! underbart! Riktigt underbart! NU däremot är jag totalt bränd och idag var första gången jag solade i bikinitrosor, annars har jag haft shorts på mig, så jag brände mig skapligt på rumpan =). Vilket inte är allt för skönt... Vi var i Stegeborg i 4 timmar innan vi åkte vidare. Härifrån hittar jag hem =). Men först gjorde vi ett stopp på vägen och plockade liljekonvaljer till våra mödrar. Jättefina buketter blev det och dom blev glada verkade det som =). Sen valde jag att lägga mig i en badenbaden stol när vi kom tillbaka, även det jättehärligt, men på tok för varmt.. Straxt därpå kom hela familjen hem! Brudparet hade haft det bra i Trosa och de hade bubbelkar på rummet! Sicken lyx!! Efter lite detaljer och jag fick praliner från Trosa gick vi ut i uterummet och åt bröllopstårta! Den var så fin!! Oh så god!! Oh på den var det ett brudpar där mannen bar bruden. Så självklart skulle det återses i verkliga livet, så Håkan tog i med hårdhandskarna och "slängde" upp Agneta i sina armar!! =)













Den sista bilden är, Vivvi & Anton som bestämmer sig för att bada i Vivvis barnpool! Behöver jag säga blond?? =)
Efter fikat tyckte pappa att han skulle visa oss vart Skiren låg så Vivvi fick övningsköra dit. Det var första gången jag åkte med henne, men hon körde himla bra faktiskt! Vi hade varit på helt rätt väg i morse men missade bara infarten! Hade det varit senare vi kom, hade vi sett det. För när vi åkte förbi igen stod det en bil parkerad nedanför skogen. Så då hade vi fattat att det var där vi skulle stå. Men men, nästa gång.. När vi kom hem var det dags för grillning! Vi grillade korv. Jättegott med rostad lök på =). Vid halv 10 började solen dala nedåt och jag drog mig hemåt. Den här helgen känns jättelång och härlig på nått sett. =). Det är ju inte var dag vi har ett bröllop i familjen!!
Nu ska jag lägga mig och få sova lite! Imorse gick jag upp kl 9!!
Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar