söndag 26 juli 2009

Vattenskoter & kanotpaddling

God morgon!!
Jag har haft en riktigt bra helg, hitills! Vivvi oh jag åkte ut till Mon oh bara va hela fredagskvällen. Vi grillade grillspett och självklart majskolvar oh satt ute till 23,30 och spelade UNO och messade med pappa =). Dock var smsen från honom korfattade och innehöll bara "upfatat" =). Men han lär sig nog stava inom sinom tid! =) Vid 23 tiden kom det en ambulans till campingen, ner till vattnet och ca 20 min därefter kom det en båtambulans. Vi vet inte vad som hänt men det verkade som att någon legat förlänge i vattnet för det var mycket filtar på båren. Det var gryyymt mycket mygg så till sist stod jag inte ut på kvällen utan tog en filt över huvudet =).



















Till sist var det dags att gå in och se film, problemet var bara att jag hade med 4 filmer som båda tycker jättemycket om och vi kunde inte välja! Till sist gjorde vi en för och emot lista =). Oh ni kan ju gissa vilken film som vann =). Men efter halva filmen kände jag mig helt död och mer eller mindre sov så då stängde vi av och Vivvi låg och läste istället. Men vi hann och se våran älskade Edward Cullen =).
På lördagen var det St Anna dagen!! Då kom mamma & pappa ner till oss vid 11 och det var dags för lite äventyr! Oh vilket äventyr det blev!! Först började vi lite lugnt oh Vivvi oh jag åkte ut i en kajak och såg oss om i omgivningen i skärgården. Tydligen efterlyste dom oss så efter ett tag kom det en vattenskoter och letade efter oss =). Lite pinsamt men vi hittade tillbaka. Jättehärligt var det att glida omkring där ute. Ända negativa var att när Vivvi som satt fram paddlade skvätte hon vatten på mig =). Sen tyckte pappa det var asskoj att se oss åka vattenskoter... Så han bjöd både Vivvi och mig på varsin tur! HM... Till en början var jag rätt kaxig och tog på mig flytvästen så snällt... Sen när vi stod längst fram i kön kändes det som att börja åka i en berg & dal bana i uppförsbacken, Samma känsla när man ångrar sig att man satte sig i vagnen... Så kände jag.. Men till sist kom killen som skulle köra mig in (oh såklart var han ju jättesöt) oh jag satte mig bakom honom... Jag frågade lite snällt om jag fick hålla i honom oh han sa "Ja håll i så hårt du kan". Det ångrar han nog nu! JÄVLAR vad det gick!!!! Först åkte han lite framför så alla kunde se och svängde och fula så jag fick total panik oh höll fast för mitt liv sen åkte han ut längre ut (rakt fram som tur var) oh saktade in lite och sa "det här går ju bra?" Oh ja mitt pucko svarade ja, oh då gasade han i som bara fasen! 100 km/tim var han tydligen uppe i. Sen när jag äntligen såg bryggan med pappa & Vivvi på började vi svänga igen oh jag trodde jag skulle flyga av! När vi ÄNTLIGEN var klara sa han att han knappt hade kunnat andas =). Sorry... Men jag fick ju hålla hårt.. Men när jag kom upp på bryggan igen darrade hela kroppen och jag kunde knappt prata. Vilket pappa garvade hela dagen åt! Vivvi läste senare i en tidning om 20 saker som ger bäst adrenalinkick och på förstaplats kom åka vattenskoter! Så nu har vi gjort det!!! =)

































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar