fredag 25 december 2009

LAPTOP!!!!

Jag var nog världens lyckligaste igår när det gick upp för mig att jag hade fått en bärbar dator!!! Jag är nog den sista i Sverige som inte har en laptop! =) Jag fick pengar som jag fick välja själv och idag åkte Vivvi & jag in tidigare på stan och åkte runt på mellandagsrean på Expert, Onoff och Media markt. På media markt var det helt klart bäst service trots mest folk så jag köpte min dator där!! Det blev en Packard bell TJ65-DT-871NC... Jaha en sån!! =) Det är Windows 7 i, det var ett stort krav och stor hårddisk, minne och proccesor.. Det blir säkert jättebra det här! Nu står det här på golvet och laddar... Det största problemet var vilken väska jag skulle välja till han.. Men till slut blev det en klassisk svart med axelrem så alla sladdar osv får plats. Men jag kommer nog köpa en snyggare när jag ramlar över en.
Jag är sååå glad att äntligen ha en bra dator!!! Nu ska jag bara skaffa mobilt internet så jag kan ta med mig datorn och surfa =).
Nog pratat om min dator...
Igår kväll spelade jag och Vivvi spel, Hello Kitty muffinsspelet och UNO extrem. Riktigt roligt!! Nu på morgonen har vi varit hos mamma och pappa för att äta frukost innan vi bestämde oss för att åka in till stan lite tidigare än först planerat! Allt för min laptop =)
Nu ska jag hoppa in i duschen för att sen göra iordning mig för en utekväll!! Det är ju juldan idag!! Camilla ska ha lite partaj från 16 och framåt och kl 19 ska vi inta ett bord på Bomullsfabriken och käka lite innan det ska dansas all night long =).
Imorgon börjar mellandagsrean på stan!
Men först, duschen!!
Ha en bra juldag allesammans!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Har köpt en likadan dator som dig på Media Markt.

    Kan du testa om det knastrar när du lyssnar på musik/ser på film med hörlurar. Hos mig hörs det tydligast på låg volym.

    Det är många som har detta problem oavsett fabrikat.

    Har detta problem på en annars utmärkt dator.

    Tack på förhand!

    Mvh Daniel

    daniel_lundgren@hotmail.com

    SvaraRadera